3. Architektura klient-server
DOMŮ |
ZAČÁTEK | PŘEDCHÁZEJÍCÍ | DALŠÍ
Tíha nasazené technologie musí ležet na serveru a nikoliv na klientovi. To znamená, že výstupní stránka musí být v maximální míře postavena na straně serveru.
- Použité technologie nesmí klást vysoké nároky na HW a SW na straně klienta ani na znalosti a zkušenosti obyčejného uživatele.
- Síť by měla přenášet minimální datové balíky s vysokou informační hodnotou.
- Spolehlivost by měla být určena dokonale vyladěným serverem a nikoliv stovkami zbytečně výkonných, předražených a s velkými finančními i časovými nároky konfigurovaných klientských počítačů.
- Server musí být spravován a konfigurován správcem (specialistou na použité technologie), a to i na dálku (z domova), nezávisle na jeho přítomnosti na pracovišti.
- Výstup informací nesmí být závislý na typu ani na verzi použitého prohlížeče.
- Plnohodnotnou informaci by měly dodat i podstandardní prohlížeče používané na zastaralých či méně známých operačních systémech.
- Kvalita výstupní informace nesmí záviset na schopnostech koncového uživatele.
Použité technologie musí vytvořit bezpečný systém. To znamená, že systém musí být zabezpečen proti zhroucení, proti chybným a nevyhovujícím zápisům, proti neoprávněným zápisům, proti hackerům, proti úniku informací, atd.
- Ideální je systém postavený na UNIXovém serveru
- Záložní zdroje elektrické energie (UPS) jsou nezbytné.
- Automatické (strukturované) zálohování dat by mělo být součástí systému.
- FireWall je ideální zabezpečení proti hackerům. Pokud není k dispozici FireWall, musí být uplatněny jen bezpečné algoritmy při psaní obslužných skriptů.
- Víceuživatelský přístup je samozřejmostí.
DOMŮ |
ZAČÁTEK | PŘEDCHÁZEJÍCÍ | DALŠÍ
Zpracoval © Petr Schauer, březen 2001
Aktualizováno: 09. 02. 2003, 19:32